Brede internetpakketten populair

Steeds meer Nederlanders kiezen voor meerdere diensten in 1 bij hun internetprovider

vrijdag 18 december 2015

Alles-in-een

Meer mensen kiezen voor het gemak van een alles-in-een-internetpakket. Hier zit dan ook (digitale) telefonie en (digitale) televisie bij. En er is steeds meer vraag naar quadplay-pakketten. Hier krijg je naar internet, tv, en vaste telefoonverbinding ook een mobiel abonnement. Dit blijkt uit onderzoek van Telecompaper.nl.

Totaalpakket

Ruim 600.000 huishoudens hebben een totaalpakket, wat inhoudt dat ze alle diensten afnemen bij een provider. Dit is bijna 10% van de markt, maar de verwachting is dat dit alleen maar gaat toenemen. Ongeveer 4 miljoen Nederlandse huishoudens hebben triple-play: internet, telefonie en televisie in 1. Meer dan 60% hiervan heeft een abonnement bij Ziggo, 29% bij KPN en de overige 10% wordt onder andere verdeeld tussen Tele2Vodafone en Caiway.

Dual play

Het afnemen van maar 2 diensten is steeds minder in trek. Vooral de combinatie vaste telefonie en internet neemt af, breedband in combinatie met televisie of mobiele telefonie wordt daarentegen wel populairder.