Brede internetpakketten populair
Steeds meer Nederlanders kiezen voor meerdere diensten in 1 bij hun internetprovider
Alles-in-een
Meer mensen kiezen voor het gemak van een alles-in-een-internetpakket. Hier zit dan ook (digitale) telefonie en (digitale) televisie bij. En er is steeds meer vraag naar quadplay-pakketten. Hier krijg je naar internet, tv, en vaste telefoonverbinding ook een mobiel abonnement. Dit blijkt uit onderzoek van Telecompaper.nl.
Totaalpakket
Ruim 600.000 huishoudens hebben een totaalpakket, wat inhoudt dat ze alle diensten afnemen bij een provider. Dit is bijna 10% van de markt, maar de verwachting is dat dit alleen maar gaat toenemen. Ongeveer 4 miljoen Nederlandse huishoudens hebben triple-play: internet, telefonie en televisie in 1. Meer dan 60% hiervan heeft een abonnement bij Ziggo, 29% bij KPN en de overige 10% wordt onder andere verdeeld tussen Tele2, Vodafone en Caiway.
Dual play
Het afnemen van maar 2 diensten is steeds minder in trek. Vooral de combinatie vaste telefonie en internet neemt af, breedband in combinatie met televisie of mobiele telefonie wordt daarentegen wel populairder.