Internet providers vergelijken
Vergelijk het lekker zelf

Veel klachten over glasvezelprovider Fiber

Directeur belooft consumentenprogramma Radar oplossing binnen een week

Bij Radar regent het klachten over de glasvezelaanbieder Fiber. Niet alleen bij het radioprogramma Radar en op hun forum, maar op verschillende klachtensites geven klanten aan dat Fiber de nodige steken laat vallen.

 

Onbereikbare klantenservice

 

Eén van de veel gehoorde klachten is dat de klantenservice van de internetprovider Fiber bijna niet bereikbaar is. Op een forum is te lezen dat meer dan een uur wachttijd niet ongewoon is wanneer iemand telefonisch contact de klantenservice van Fiber probeert te bereiken. Ook op brieven wordt niet of nauwelijks gereageerd.  

 

Niet nagekomen afspraken

 

Het schort niet alleen op de klantenserviceafdeling. Ook bij het nakomen van de leverafspraken van producten en de installatie-afspraken gaat het vaak mis. En zelfs wanneer er eenmaal de installatie is voltooid, dan kloppen de facturen van Fiber lang niet altijd, liggen er onterecht aanmaningen op de deurmat bij klanten en krijgen klanten niet eens de producten waarvoor ze betalen. 

 

Agressieve verkoop

 

Er zijn ook klachten over de manier waarop Fiber aan klanten komt. Zogenaamde voorlichters gaan bij mensen langs en doen voorkomen alsof er maar 1 keus is. Daarnaast stuurt het bedrijf al voor de verstreken bedenktijd een brief met dat deze al verstreken is. 

 

Radio-uitzending van Radar

 

In de eerste radio-uitzending van Radar waarin deze tekortkomingen aan het licht kwamen wilde Fiber geen commentaar geven. Het bedrijf gaf te kennen dat ze op de hoogte zijn van problemen bij de klantenservice en dat ze daar inmiddels maatregelen voor hebben genomen en dat problemen met de bereikbaarheid opgelost zouden moeten zijn. In eerste instantie gaf Fiber aan dat ze zich niet zouden herkennen in de problemen, maar inmiddels belooft het glasvezelbedrijf de klachten die bij Radar bekend zijn binnen een week op de lossen. Mocht jij klant zijn bij de glasvezelprovider en ook problemen hebben, laat je dan horen bij Radar.