Ziggo klanten nemen meer internetabonnementen af

De internetprovider ziet het aantal abonnementen stijgen tot bijna 10 miljoen

vrijdag 03 november 2017

Het aantal verkochte Ziggo-abonnementen steeg in het afgelopen kwartaal met meer dan 35.000 tot bijna 10 miljoen. Dit komt door de verkoop van meer (mobiele) telefoon- en internetabonnementen.

Klantverlies voor internetprovider

In tegenstelling tot de groei in het aantal internetabonnementen is het aantal klanten van ZiggoVodafone alweer gedaald. Bijna 15.000 klanten hebben hun contract met Ziggo opgezegd. Het verlies is wel minder dan in het kwartaal daarvoor. Dit komt onder andere dat digitaal televisie kijkende klanten zonder meerkosten Ziggo Sport krijgen aangeboden. Zo kunnen Ziggo-klanten Formule 1 races met Max Verstappen kijken. In tegenstelling tot de digitale televisie abonnementen nemen de analoog tv abonnementen af tot net boven 500.000. Ziggo blijft nog steeds meer dan de helft van de huishoudens in zijn verzorgingsgebied bedienen.

Verdrievoudigd verlies Liberty Global

Het moederbedrijf van Ziggo heeft vooral veel schade opgelopen door de orkanen in het Caribisch gebied. De resultaten van Ziggo zijn hier niet in meegenomen omdat dit is ondergebracht in de joint venture VodafoneZiggo. Deze samenvoeging heeft er onder andere voor gezorgd dat de omzet in Europa met 10% daalde. Daarnaast is er sprake van grote concurrentie.