Meer klanten voor VodafoneZiggo dankzij combideal

Ziggo fuseerde vorig jaar met Vodafone om de concurrentie aan te gaan met andere quadplay-aanbieders.

woensdag 28 februari 2018

Vaste en mobiele diensten

VodafoneZiggo hoopte met de fusie meer klanten aan te trekken en minder klanten te verliezen door het aanbieden van 4-in-1-pakketten. En de deal blijkt te werken. Meer dan honderduizend huishoudens nam in het laatste kwartaal van 2017 zowel vaste als mobiele diensten af van de provider. Bijna een kwart van de Ziggo-klanten had minstens 1 Vodafone-abonnement. 

Lagere winst en lagere omzet

Helaas heeft dat de internetprovider nog niet het nodige opgeleverd. De omzet was 5 miljoen euro lager en de omzet 36% minder. 

Mobiel meeste pijn

Door de nieuwe Europese regels rondom roaming heeft Vodafone minder omzet gemaakt vorige jaar. Mobiel internetverkeer in andere EU-landen mag vanaf vorig jaar niet meer kosten dan in het thuisland. Daarnaast worden er over het algemeen minder mobiele abonnementen afgenomen. Dit heeft te maken met de BKR-registratie die je krijgt als je een telefoon van meer dan € 250 koopt op afbetaling, bijvoorbeeld door middel van een mobiel abonnement. Hierdoor kiezen mensen toch eerder voor het kopen van een mobiel en het afnemen van een sim-only abonnement.

Ziggo doet het beter

De negatieve trend die Ziggo al een aantal jaar had werd in 2017 gecorrigeerd. Het aantal Ziggo-klanten steeg namelijk weer eens. De kosten voor een abonnement zijn wel duurder voor de klant.